Gå til sidens indhold

Indhold er hentet

Indhold er hentet

Case

Endelig blev der tid til at tjene penge på nye idéer

Casa Bailar i Roskilde er langt fra at være et almindeligt dansestudio, og det skal tilbuddene til kunder og sponsorer heller ikke være. Med hjælp fra en vækstpilot er der taget hul på at udvikle de idéer, som indehaver Mia Krogaard ikke selv har haft tid til.

Vækstpiloten Natallia Larsen har skabt travlhed for sin chef med alle de nye events og aktiviteter, hun har sat i gang. Cubafester og sponsoraftaler er kun nogle få af dem.

Indhold er hentet

Mange virksomhedsejere kender til dét at have mange gode idéer til at udvikle deres forretning, men de mangler tiden til det. Det samme oplevede Mia Krogaard, der ejer dansestudiet Casa Bailar i Roskilde.

“Jeg ville så gerne have mange flere events i dansestudioet og meget gerne mere synlighed i lokalområdet, særligt hos erhvervslivet. Jeg havde bare ikke tid,” fortæller Mia Krogaard. 

Tilfældigt kom hun en dag til at sidde ved siden af Natallia Larsen til en fællesspisning i dansestudioet. Natallia var fuld af gode idéer til, hvordan man kunne gøre Casa Bailar mere synlig, og hvis Mia Krogaards enkeltmandsvirksomhed havde haft økonomi til det, var hun formentlig blevet ansat straks. 

Jeg ville så gerne have mange flere events i dansestudioet og meget gerne mere synlighed

“Som enkeltmandsvirksomhed er det en stor post at skulle ansætte en medarbejder til nogle projekter, som ikke er begyndt at give indtjening endnu. Det kunne jeg desværre ikke. Men heldigvis kom Natallia selv med løsningen; hun havde nemlig hørt om Vækstpilot-ordningen hos Erhvervshus Sjælland, hvor jeg kunne søge om at få dækket halvdelen af hendes løn,” fortæller Mia Krogaard og fortsætter:  

”Jeg vidste godt, at Natallia ikke kunne gøre noget på bundlinjen med det samme, men først efter et halvt år. Det kom til at passe. Natallias arbejde har givet små sejre hele tiden. Hun sørgede blandt andet for at strukturere vores måde at søge om sponsorater for at skaffe penge til at udvikle arbejdet med at lave undervisning til børn med udfordringer,” fortæller Mia Krogaard.

Cubafester i den rette ånd

Cubafester skabt helt i indehaverens ånd med gæstfrihed, cubanske dansere, autentisk cubansk mad, fællesdans, romsmagning og slideshow er et andet nyt tiltag. Den slags events har Mia længe drømt om at holde i sit særlige dansestudio. De er nu en realitet med hjælp fra vækstpiloten. 

Natallia har markedsført og holdt fire Cubafester, og der er flere i pipeline. Ud over at være en stor succes er de også en vækstgenerator, fordi gæsterne ofte er lokale virksomheder, der på den måde får kendskab til Casa Bailar. Og virksomhedskontakt var netop på ønskelisten hos Mia Krogaard. 

”Det er en lettelse at have fået Natallia til at hjælpe mig med en del af mine opgaver, som jeg ikke havde tid til. Men samtidig er hun så god til at sætte ting i gang, at det også har givet mig nye opgaver,” konkluderer Mia Krogaard med en glad latter. 
 

Indhold er hentet

Flotte resultater

Natallias mission som vækstpilot var at lede og udføre et strategisk udviklingsprojekt i Casa Bailar indenfor ny forretningsstrategi og marketing. 

“Det er gået rigtigt godt, og jeg kan se, at det begynder at give indtægter nu, så jeg er glad for, vi fik det i gang,” siger Mia Krogaard, der håber på, at hun og Natallia kan aftale, at hun fortsætter som en fast del af holdet efter sin tid som vækstpilot.

Det er gået rigtigt godt, og jeg kan se, at det begynder at give indtægter nu

Hos Casa Bailar er vækstpilotens opgaver beskrevet helt konkret. Derfor er det også nemt at se, hvilke der er lykkedes. Fokus har været på at øge kendskabet til dansestudioet via sociale medier og events ved at sætte præcise tal på det ønskede mål.  

Natallias fokus  

Inden Natallia Larsen blev ansat som vækstpilot hos Casa Bailar i et halvt år, var hun ledig, nyuddannet markedsføringsøkonom. Hun var hurtigt fuld af idéer til, hvordan hun med fokus på B2B ville lave kampagner til virksomheder om sommerfester, julefrokoster og Cubafester. 

”Jeg har arbejdet målrettet på at skabe omsætning, så Mia ville have råd til at ansætte mig efter, at jeg er færdig som vækstpilot. Opgaverne var ikke fremmede for mig, og jeg kunne se, at Mias virksomhed ud over de almindelige dansehold beskæftiger sig med de bløde værdier, inklusion og særlig omsorg for børn med udfordringer, men det blev ikke kommunikeret ud, så det kunne skabe omsætning,” fortæller Natallia. 

Nu er omsætningen hos Casa Bailar stigende, og Natallia Larsen er glad for, at hun har fået lov at bidrage til det med sin helt opdaterede viden fra uddannelsen som markedsføringsøkonom. 

Mia Krogaard er også glad. Hun har fået meget værdi ud af sin vækstpilot og er allerede i gang med flere udviklingsprojekter.

”Næste opgave er at udvikle en strategi til at få fyldt vores dansesale i formiddagstimerne. Jeg har allerede hold for børn med autisme og ADHD, og jeg vil gerne gøre mere ud af at tilbyde de rette rammer for alle inden for specialområdet og folk med udfordringer,” slutter hun. 

Indhold er hentet

Fakta om SMV:Vækstpilot

Gennem SMV:Vækstpilot kan virksomheder ansætte en ny medarbejder til at løse en eller flere udviklingsopgaver og få 50% tilskud til lønomkostningerne i op til 6 måneder (max. 15.000 kroner om måneden). Vækstpilot skal inden ansættelsen være registreret ledig og have en uddannelse (erhvervs- eller videregående uddannelse).

SMV:Vækstpilot er en del af Virksomhedsprogrammet, som administreres af Erhvervshusene.

Støttet af:

Indhold er hentet